Het organiseren van de Spelen kost geld, natuurlijk. Maar de bedragen die in Beijing en Sochi zijn uitgegeven zijn exorbitant. Nederlanders zouden echter geen Nederlanders met hun wereldvermaarde handelsgeest zijn als we hier geen kansen in zien om de Olympische Spelen te reframen, zoals we dat noemen. Lef en creativiteit hebben het Nederlands bedrijfsleven door de eeuwen heen overal ter wereld gebracht; van de VOC tot Heineken en DJ TiĆ«sto. Het zijn precies deze twee ingrediĆ«nten uit het DNA van ondernemend Nederland die nodig zijn om de Olympische Spelen in het vizier te krijgen. Maatschappelijk verantwoorde Olympische Spelen op basis van Dutch design zijn een winstgevende business case. Aan het Nederlandse bedrijfsleven de uitdaging om hier de rest van de wereld inclusief het IOC van te overtuigen. Dan heeft niemand het meer over de hoge kosten van Olympische Spelen in 2028 in Nederland. 

Wat kan jouw bedrijf of sector betekenen voor het binnenhalen en/of organiseren van de Spelen? En hoe kun je ervan profiteren? Heb je een interessant idee, behoefte aan inspiratie of wilt je met je acties graag anderen inspireren? De Vonken zijn de ideale sparringpartner!

Extern

Waar in ieder geval voorlopig politiek commitment ontbreekt, zal het bedrijfsleven de handschoen op moeten pakken. Voor het bedrijfsleven ligt er immers een ultiem podium in het verschiet: de aandacht van de wereld zal gericht zijn op Nederland en alles wat we te bieden hebben. Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) is een trend van de laatste jaren. De link naar maatschappelijk verantwoorde Spelen is snel gelegd. Ga jij samen met ons de eerste moderne MVOlympics organiseren?

Intern

De vergelijking tussen werknemers en topsporters wordt vaak gelegd. De mentaal en fysiek fitte werknemer levert meer en kwalitatief betere output. Biedt jouw bedrijf haar werknemers de mogelijkheid het beste uit zichzelf en hun team te halen? Geef jouw organisatie op voor de jaarlijkse Vitaliteitsbattle (link)!